V súčasnosti žiak prestáva byť vzdelávaný učivom (ako objekt vzdelávania). Stáva sa subjektom a rozhodujúcim činiteľom vzdelávania. Dôraz je kladený na to, aby si žiak osvojoval vedomosti, zručnosti, schopnosti a postoje, a to s aktívnou pomocou učiteľa ako ďalšieho významného subjektu vzdelávania.
Úlohou učiteľa a školy ako ustanovizne v novom kurikule je nielen aplikovať vhodné vzdelávacie postupy (teda usmerňovať proces vzdelávania), ale aj podieľať sa na tvorbe obsahu vzdelávania. Preto práve škola a učiteľ majú možnosť najlepšie spoznať skutočné vzdelávacie potreby konkrétneho žiaka v konkrétnom prostredí (miestna komunita, regionálne špecifiká) a komunikovať o nich s rodičmi. Súčasťou tohto projektu je nevyhnutné zabezpečiť inovované didaktické pomôcky a implementovať ich do vzdelávacieho systému na škole. Základom sú zručnosti učiteľov implementovať nové vyučovacie formy a metódy s podporou využívania IKT vo vyučovacom procese.
Cieľom projektu je zvýšenie kvality výchovno-vzdelávacieho procesu s cieľom zlepšiť študijné výsledky našich žiakov v oblasti matematickej, finančnej, čitateľskej a prírodovednej gramotnosti. Zvýšenie kvality výchovno-vzdelávacieho procesu je zároveň podmienené zvýšením kvality rozsahu a úrovne kompetencií pedagogických a odborných zamestnancov.
Kliknutím na tlačidlo „Rozumiem“ vyjadrujete súhlas s ukladaním súborov cookie do vášho zariadenia s cieľom vylepšiť navigáciu po stránkach a analyzovať využitie stránok. Viac informácií.